REGULAMIN SERWISU ONLE
Spis treści:
- DEFINICJE
- WYMAGANIA TECHNICZNE
- OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU
- KONTO
- ZASADY ZAMIESZCZANIA ZAPYTAŃ
- ZASADY WYKONYWANIA UMOWY ORAZ PŁATNOŚCI
- ROZWIĄZANIE UMOWY ORAZ PRAWO KONSUMENTÓW DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI
- POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
I. DEFINICJE
- Użyte w Regulaminie terminy oznaczają odpowiednio
- Usługodawca – ONLE prosta spółka akcyjna z siedzibą w Białymstoku przy ul. Warszawska 6/32, 15-063 Białystok, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000938924; NIP: 9662156823; REGON: 52068927500000.
- Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem: onle.pl.
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę.
- Użytkownik – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która w trybie przewidzianym w Regulaminie utworzyła Konto.
- Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, bądź inna osoba, wobec której przepisy prawa nakazują stosowanie przepisów dotyczących Konsumenta.
- Specjalista – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, będąca radcą prawny, adwokatem lub doradcą podatkowym, doradcą restrukturyzacyjnym, rzecznikiem patentowym, która dokonała Rejestracji w Serwisie.
- Zlecający – Użytkownik, który umieścił Zapytanie w celu znalezienia Specjalisty do wykonania określonej usługi.
- Rejestracja – proces utworzenia Konta.
- Konto – wpis w bazie danych Serwisu, dotyczący Użytkowników, z którego wynika możliwość dostępu do określonych Usług.
- Zapytanie – informacja umieszczana przez Użytkownika w Serwisie, w celu przedstawienia przez Usługodawcę Ofert i znalezienia Specjalisty zainteresowanego wykonaniem usługi.
- Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na wysyłaniu i odbieraniu danych za pomocą publicznych systemów teleinformatycznych na indywidualne żądanie Użytkownika, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron.
- Oferta – propozycja zawarcia umowy na wykonanie konkretnych czynności na rzecz Zlecającego składana Użytkownikowi za pośrednictwem Usługodawcy, zawierająca wskazanie Specjalistów oraz szczegóły dotyczące realizacji usługi, o której mowa w Zapytaniu;
- Umowa - zawarte pomiędzy Zlecającym, Specjalistą oraz Usługodawcą ustalenia w zakresie realizacji określonej usługi – (wynikające ze złożonej i zaakceptowanej Oferty oraz postanowień niniejszego Regulaminu), określające prawa i zobowiązania stron.
- Płatności Online – usługa płatności internetowych. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
- Usługodawca świadczy Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu.
II. WYMAGANIA TECHNICZNE
- Korzystanie z Serwisu, w tym przeglądanie Serwisu oraz składanie Zapytań, możliwe jest pod warunkiem spełnienia po stronie Użytkownika minimalnych wymagań technicznych:
- posiadania urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Android, Windows;
- zainstalowania na urządzeniu, o którym mowa powyżej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takich jak: Mozilla FireFox, Google Chrome lub innej kompatybilnej przeglądarki internetowej obsługującej pliki cookies i JavaScript;
- posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa w Serwisie, Usługodawca podejmuje środki techniczne, organizacyjne i prawne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa, w szczególności stosuje środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez sieć Internet.
III. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU
- Użytkownik może korzystać z udostępnionych funkcjonalności Serwisu w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa, a także w sposób niezakłócający funkcjonowania Serwisu oraz działań podejmowanych przez innych Użytkowników.
- Regulamin określa zasady świadczenia przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników usług polegających na umożliwieniu kontaktu pomiędzy Specjalistami i Zlecającymi oraz umożliwianiu dokonania wyboru Specjalisty przez Zlecającego.
- Kontakt inicjuje Zlecający umieszczając w Serwisie Zapytanie, którego treść jest samodzielnie ustalana przez Zlecającego w ramach kryteriów wskazanych przez Serwis.
- Zlecający odpowiada za zgodność Zapytania ze stanem faktycznym oraz umieszczenie w nim wszystkich informacji niezbędnych do przygotowania kompleksowej Oferty przez Specjalistę.
- Zapytanie nie może naruszać powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Wszelka komunikacja między Usługodawcą, a Użytkownikiem będzie następować za pośrednictwem kanałów komunikacji wewnętrznej Serwisu, przez pocztę elektroniczną lub przez kontakt telefoniczny – na adres e-mail lub numer telefonu Użytkownika podany podczas zakładania w Serwisie Konta.
- Wszelka komunikacja między Użytkownikiem i Specjalistą, związana z realizacją Umowy realizowana będzie poprzez kanały komunikacji wewnętrznej Serwisu, przez pocztę elektroniczną lub przez kontakt telefoniczny.
- Użytkownik, który zawiera Umowę za pośrednictwem Serwisu nie może dokonywać ze Specjalistą rozliczeń poza Serwisem. W razie naruszenia tego zobowiązania ponosić będzie wobec Usługodawcy pełną odpowiedzialność odszkodowawczą, w tym odpowiedzialność z tytułu utraconych przez Usługodawcę korzyści.
- Usługodawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy i traktowania jako poufne wszelkich informacji oraz dokumentów przekazywanych Usługodawcy oraz Specjaliście za pośrednictwem Serwisu lub poprzez pocztę elektroniczną.
- Usługodawca przetwarza dane osobowe Użytkowników oraz osób działających w imieniu Użytkowników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności oraz Polityką Cookies.
IV. KONTO
- Korzystanie z Serwisu wymaga Rejestracji polegającej na wypełnieniu przez Użytkownika odpowiedniego formularza, celem utworzenia Konta i umieszczenia w nim danych Użytkownika oraz akceptacji Regulaminu.
- Aktywacja Konta Użytkownika następuje po utworzeniu hasła, wskazaniu adresu e-mail oraz numeru telefonu komórkowego na stronie Serwisu, a następnie potwierdzeniu prawidłowości podanych danych poprzez klknięcie w link aktywacyjny przesłany na wskazany adres e-mail.
- W przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych, utworzyć Konto w ich imieniu oraz dokonywać wszelkich dalszych czynności w ramach Serwisu może jedynie osoba, która umocowana jest do działania w imieniu tych podmiotów w tym zakresie.
V. ZASADY ZAMIESZCZANIA ZAPYTAŃ
- W celu zamieszczenia Zapytania Użytkownik posiadający Konto, po zalogowaniu w Serwisie dokonuje wyboru parametrów w celu utworzenia Zapytania poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie Serwisu. Zamieszczenie w Serwisie Zapytania i założenie oraz prowadzenie Konta jest bezpłatne.
- Zapytania zamieszczone w Serwisie przez Użytkowników zostają przesłane przez zautomatyzowane narzędzie informatyczne do Usługodawcy, który dokonuje weryfikacji Specjalistów spełniających kryteria wskazane przez Zlecającego w treści Zapytania. Zlecający po wysłaniu Zapytania otrzymuje w ramach Serwisu potwierdzenie jego umieszczenia.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość skierowania do Zlecającego dodatkowych pytań mających na celu doprecyzowanie treści i zakresu złożonego Zapytania.
- Zlecający otrzyma w terminie 4 dni roboczych od dnia potwierdzenia umieszczenia w Serwisie Zapytania lub od dnia udzielenia odpowiedzi na pytania dodatkowe o których mowa w ust. 4 powyżej, maksymalnie 3 Oferty najlepiej dopasowanych do Zapytania Specjalistów lub informację o braku Ofert (w przypadku braku Specjalistów posiadających kompetencje niezbędne do wykonania usługi).
- W przypadku zaznaczenia przez Zlecającego w Serwisie woli skorzystania z tzw. usługi ekspresowej, terminy o których mowa w ust. 4 powyżej ulegają skróceniu do 2 dni roboczych, przy czym Zlecający przyjmuje do wiadomości, że w takiej sytuacji należne za wykonanie usługi wynagrodzenie może ulec podwyższeniu.
- Po otrzymaniu Ofert, Zlecający może w terminie 7 dni zaakceptować wybraną Ofertę i poinformować o tym Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu. Akceptacja Oferty, równoznaczna jest z zawarciem Umowy, o czym Użytkownik oraz Specjalista zostają poinformowani za pośrednictwem Serwisu. Oferty stają się nieaktualne jeżeli w terminie określonym w zd. 1 Zlecający nie dokona akceptacji żadnej z nich.
VI. ZASADY WYKONYWANIA UMOWY ORAZ PŁATNOŚCI
- Po wyborze przez Zlecającego Oferty określonego Specjalisty i dokonaniu przez Użytkownika zapłaty zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie strony przystępują do realizacji Umowy.
- Zlecający będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. W tym przypadku zastosowanie znajdują zapisy ust. VII pkt 9 i 10 Regulaminu. Odstąpienie w tym trybie nie jest możliwe, jeżeli rozpoczęcie wykonywania Umowy nastąpiło za wyraźną zgodą Użytkownika przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy.
- Z chwilą zawarcia Umowy Zlecający obowiązany jest do zapłaty określonego w Ofercie wynagrodzenia za wykonanie usługi, lub określonej jego część. Zlecający uiszcza wynagrodzenie nie później niż w terminie 48 godzin od dnia zawarcia Umowy. Wynagrodzenie za wykonanie usługi może zostać wykonane za pomocą następujących form płatności: Płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
- Zlecający wyraża zgodę na to, aby do czasu wykonania usługi i jej akceptacji Usługodawca uprawniony był do zabezpieczenia środków finansowych wpłaconych przez Zlecającego.
- Jeżeli płatność nie zostanie zrealizowana w określonym powyżej terminie, Umowa ulegnie rozwiązaniu.
- Z chwilą zaksięgowania płatności na koncie Usługodawcy, Specjalista zostanie o tym niezwłocznie poinformowany i przystąpi do realizacji usługi niezwłocznie, nie wcześniej jednak niż po upływie prawa do odstąpienia przez Zlecającego od Umowy, chyba, że Zlecający korzystając z funkcjonalności Serwisu wyraźnie zaznaczy, że wyraża zgodę na rozpoczęcie wykonywania Umowy przed upływem prawa do odstąpienia od Umowy oraz ewentualnie również przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o prowadzenia Konta w Serwisie. Zastosowanie znajduje wówczas ust. VI pkt 2 zd. 2 Regulaminu. Po wykonaniu usługi, Specjalista wyśle jej efekt Zlecającemu za pośrednictwem Serwisu.
- W terminie 7 dni od dnia poinformowania Zlecającego za pośrednictwem serwisu o wykonaniu usługi i przesłaniu Zlecającemu materiałów potwierdzających jej wykonanie, Zlecający zobowiązany jest za pomocą Serwisu zaakceptować usługę lub zgłosić do niej zastrzeżenia. Brak decyzji Zlecającego w ww. terminie równoznaczny jest z akceptacją usługi. W sytuacji określonej w zdaniu poprzedzającym Usługodawca uznaje Umowę za wykonaną oraz dokonuje wypłaty wynagrodzenia na rzecz Specjalisty, który wystawia fakturę za wykonaną usługę i przekazuje ją Zlecającemu.
- W razie zgłoszenia zastrzeżeń przez Zlecającego dotyczących niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, Usługodawca bez merytorycznej oceny wykonanej usługi, dokona jedynie weryfikacji, czy wykonana usługa zgodna jest z treścią złożonej i zaakceptowanej Oferty, a w przypadku pozytywnej weryfikacji podejmie kroki analogiczne jak w przypadku uznania Umowy za wykonaną, opisane w ust. 7 powyżej.
- Usługodawca może wstrzymać wypłatę środków na rzecz Specjalisty i zwrócić je Zlecającemu, jedynie w sytuacjach wyjątkowych, tj. gdy usługa nie została wykonana lub oczywiste jest, że jej treść i zakres nie pokrywa się z treścią złożonej Oferty.
- Ewentualne dalsze reklamacje i roszczenia związane z niewykonaniem bądź nienależytym wykonaniem Umowy przez Specjalistę procedowane będą bezpośrednio pomiędzy Zlecającym, a Specjalistą, przy czym Usługodawca udzieli stronom pomocy w zakresie dostępu do wszelkich dokumentów i informacji związanych z wykonaniem Umowy.
VII. ROZWIĄZANIE UMOWY ORAZ PRAWO KONSUMENTÓW DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Umowa dotycząca prowadzenia Konta użytkownika zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Użytkownik może usunąć Konto Użytkownika w Serwisie. W tym celu po zalogowaniu do Serwisu, powinien przejść do strony „Mój profil” i kliknąć przycisk „Usuń konto”.
- Użytkownik może również wysłać prośbę o usunięcie Konta w Serwisie na adres poczty elektronicznej: pomoc@onle.pl
- Usunięcie Konta jest równoznaczne z wypowiedzeniem przez Użytkownika umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta użytkownika w Serwisie.
- Możliwość usunięcia Konta przez Użytkownika będzie zawieszona od momentu akceptacji przez Zlecającego Oferty Specjalisty, do czasu wykonania Umowy i jej rozliczenia.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącą prowadzenia Konta Użytkownika i ewentualnych innych usług w trybie natychmiastowym, tylko z ważnych przyczyn, w szczególności z powodu naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, dostarczania przez Użytkownika treści bezprawnych, obraźliwych, naruszających niniejszy Regulamin, dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego, w szczególności przypadku gdy Użytkownik wykorzystuje Serwis do celów sprzecznych z jego przeznaczeniem lub sprzecznych z prawem.
- W sytuacji wskazanej w ust. 6 powyżej, Usługodawca wypowiadając umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącą prowadzenia Konta Użytkownika uniemożliwi Użytkownikowi korzystanie z jego Konta, o czym Użytkownik zostanie poinformowany przy pierwszej próbie logowania do Serwisu. Więcej informacji o powodzie wypowiedzenia Umowy przez Usługodawcę ze skutkiem natychmiastowym, Użytkownik może uzyskać kontaktując się z Usługodawcą pod adresem poczty elektronicznej pomoc@onle.pl
- Użytkownik będący Konsumentem może w terminie 14 dni od dnia zawarcia z Usługodawcą umowy o prowadzenia Konta w Serwisie odstąpić od niej bez podania przyczyny. Zasady odstąpienia od umowy, w tym wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Użytkownik może skorzystać, określone są w pouczeniu, stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu. Odstąpienie w tym trybie nie jest możliwe w przypadku określonym w ust. VI. pkt 2 zd. 3 niniejszego Regulaminu.
- Dla zachowania terminu 14 dni, Konsument powinien przesłać oświadczenie przed jego upływem na adres e-mail pomoc@onle.pl lub listownie na adres siedziby Usługodawcy: ONLE prosta spółka akcyjna z siedzibą w Białymstoku przy ul. Warszawska 6/32, 15-063 Białystok. W przypadku wysłania oświadczenia na adres e-mail wskazany w zdaniu poprzedzającym Usługodawca prześle Konsumentowi wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
- Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
VIII. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Użytkownik jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo i zachowanie poufności swojego hasła do Konta. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuprawniony dostęp do Konta na skutek uzyskania dostępu do hasła przez osoby trzecie. W przypadku podejrzenia możliwości ujawnienia hasła osobom trzecim, Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie zmienić hasło lub skontaktować się w tym celu z Usługodawcą.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę materiałów i informacji umieszczonych w Serwisie przez Użytkownika. Usługodawca nie odpowiada za roszczenia Użytkowników, których prawa i uzasadnione interesy zostały naruszone poprzez te materiały. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i zgadza się, że Usługodawca nie jest zobowiązany do sprawdzenia lub weryfikacji materiałów lub informacji zamieszczanych przez Użytkowników.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną jego działaniami w Serwisie, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem tajemnicy zawodowej, innej informacji poufnej lub tajemnicy przedsiębiorstwa, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie wyboru Oferty przez Zlecającego.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte wykonanie bądź niewykonanie Umowy przez Specjalistę.
IX. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Reklamacje związane z działaniem oraz korzystaniem z Serwisu mogą być składane elektronicznie na adres e-mail: pomoc@onle.pl lub pisemnie na adres: ONLE prosta spółka akcyjna, ul. Warszawska 6/32, 15-063 Białystok
- Reklamacja powinna zawierać: dane osoby składającej reklamację wystarczające do kontaktu, informacje wystarczające do identyfikacji usługi, której dotyczy reklamacja oraz treść samej reklamacji. Reklamacja powinna zawierać wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje nie pozwalają na rozpoznanie reklamacji, Usługodawca zwróci się do Użytkownika o wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości lub podanie dodatkowych informacji, jeżeli uzna, że jest to niezbędne dla rozpoznania reklamacji.
- Usługodawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą korespondencji elektronicznej, na adres e-mail przypisany do Konta albo zostanie poinformowany o niej przez SMS wysłany na numer telefonu komórkowego przypisany do Konta.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu w ważnych przypadkach, w szczególności w przypadku zmiany funkcjonalności Serwisu, zmiany profilu działalności Usługodawcy lub zmiany przepisów prawa.
- O dokonanej zmianie Regulaminu Usługodawca poinformuje Użytkownika drogą poczty elektronicznej na wskazany adres e-mail lub w drodze korespondencji wewnętrznej kierowanej do Użytkownika przez mechanizm informatyczny na Konto Użytkownika, na 14 dni przed wejściem zmian w życie.
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za podanie adresu poczty elektronicznej, do którego nie posiada dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu, oraz wynikające z tego faktu skutki w postaci nieotrzymania powiadomienia określonego w ust. 2.
- Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu oraz dla umowy o świadczenie Usług jest prawo polskie.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy w tym w szczególności przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Kodeksu cywilnego.
- Właściwym do rozstrzygania sporów wynikających ze świadczenia Usług, w przypadku sporów z Użytkownikami niebędącymi Konsumentami jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy. Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania sporów przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Mazowieckim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem:www.uokik.gov.pl oraz pod adresem: https://konsument.gov.pl/. Użytkownik będący Konsumentem ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.